Strona Główna | |||||||||||
Historia | |||||||||||
Galeria | |||||||||||
Dealerzy | |||||||||||
Bezpieczeństwo | |||||||||||
Kontakt | |||||||||||
BMW Seria 1test zderzeniowy Euro NCAPBMW serii 1 ma bardzo mocną i stabilną kabinę pasażerską. Wynik pięciu gwiazdek został osiągnięty po powtórce zderzenia czołowego, po tym jak BMW poprawiło działanie poduszek powietrznych. Czujniki zlokalizowane na klatce piersiowej manekina-kierowcy wykazały duże obciążenie w zderzeniu czołowym, dużo lepiej było już w zderzeniu bocznym. Ochrona obu dzieci była tylko zadowalająca. Podobnie jak seria 5, również testowana w tej fazie, ochrona pieszych w razie kolizji była na bardzo słabym poziomie. Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera
Ochrona pieszego
BMW Seria 3test zderzeniowy Euro NCAPNowe BMW seria 3 uzyskało pięć gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów. Kabina pasażerska pozostała stabilna i dobrze chroniła wszystkich pasażerów. Samochód otrzymał prawie maksymalną liczbę punktów za zderzenie czołowe. Na dobrym poziomie była ochrona dzieci, zaś bardzo słabo BMW wypadło w części zderzenia z pieszym.
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera
Ochrona pieszego
BMW Seria 5test zderzeniowy Euro NCAPSeria 5 posiada mocną i stabilną klatkę bezpieczeństwa pasażerów. Zdobyło 4 gwiazdki po tym, jak Euro NCAP zezwoliło na powtórzenie testów zderzenia przedniego i bocznego, po zastosowaniu w samochodzie ulepszonej kolumny kierowniczej, przestrzeni stóp, klamek, drzwi, poduszek i oprogramowania. Na klatce piersiowej manekina kierowcy zanotowano wysokie wartości oddziałujące podczas przedniego zderzenia. Jednak test zderzenia bocznego wypadł już lepiej. Inteligentny sygnalizator niezapięcia pasów działa dla kierowcy i pasażera przedniego. Starsze i młodsze dziecko były dobrze chronione, jednak zdolność auta do ochrony pieszych była kiepska. Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera
Ochrona pieszego
BMW X1test zderzeniowy Euro NCAPKabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego, a przedni słupek przesunął się o mniej niż 5 mm. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno u kierowcy, jak i przedniego pasażera. BMW zdołał wykazać, że podobny poziom ochrony zapewniony zostanie osobom o różnym wzroście oraz zajmujących inną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia bocznego X1 uzyskał maksymalną liczbę punktów, zapewniając dobrą ochronę wszystkich rejonów ciała. W bardziej poważnym zderzeniu ze słupem tylko dostateczna ochrona zapewniana jest klatce piersiowej. Również na podobnym poziomie została oceniona ochrona przed urazami kręgosłupa w zderzeniu w tył auta. Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera
Ochrona pieszego
BMW X3test zderzeniowy Euro NCAPKabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu zderzenia czołowego. Największe ryzyko obrażeń, dla kolan i ud kierowcy i przedniego pasażera, stwarzają niektóre elementy deski rozdzielczej. Gdyby bazować wyłącznie na wynikach zebranych z czujników zlokalizowanych na manekinach, BMW X3 uzyskałoby maksymalną liczbę punktów. Jednak zarówno w teście zderzenia bocznego, jak i ze słupem tylne drzwi od strony uderzonej otworzyły się. A ponieważ zwiększa to ryzyko wypadnięcia z auta, ukarano model X3 odjęciem punktów. Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera
Ochrona pieszego
BMW X5test zderzeniowy Euro NCAPEuro NCAP pozwoliło BMW na ponowny test zderzenia czołowego po tym, jak rozwiązano problem produkcyjny z przednim pasem bezpieczeństwa. Tu zamieszczone są rezultaty najnowszego testu. Konstrukcja auta okazała się stabilna, wszystkie drzwi można było normalnie otworzyć po zderzeniu czołowym, odkształcenia były niewielkie. System ochrony spowodował dość duży nacisk na klatkę piersiową kierowcy. Foteliki dziecięce zadziałały całkiem poprawnie, ale ochrona pieszych była na "strasznym" poziomie. Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera
Ochrona pieszego
BMW Z4test zderzeniowy Euro NCAPZ4 zdobyło bardzo mocne cztery gwiazdki. Jego kabina uległa jedynie niewielkim zniszczeniom, drzwi od strony kierowcy pozostały praktycznie nieodkształcone po zderzeniu. Samochód został przetestowany ze złożonym dachem, aby zbadać "najmniej korzystny przypadek". Z podobnej przyczyny dach został podniesiony przy zderzeniu bocznym, aby zbadać możliwość urazów głowy kierowcy o elementy montażowe dachu. Ponieważ samochód jest dwumiejscowy nie został przetestowany z fotelikami dziecięcymi. Jednakże istnieje możliwość zainstalowania fotelika na miejscu pasażera, dlatego auto zostało poddane oględzinom pod kątem odpowiedniego oznakowania. Bezpieczeństwo zapewnione pieszym było względnie dobre. Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera
Ochrona pieszego
|
|
|||||||